Bendrųjų kompetencijų ugdymo diena
Rugsėjo 2 d. mūsų gimnazijoje vyko netradicinio ugdymo diena. Ją organizavo mokytojų metodinės grupės. Per įvairią veiklą mokiniai tobulino savo kompetencijas.
Humanitarinių mokslų metodinė grupė 5–6 klasių mokiniams organizavo kvadrato varžybas, kuriose teisėjos anglų k. mokytojos, aišku, kalbėjo tik angliškai, tad žaidėjai galėjo pakartoti ir pagilinti šios kalbos žinias. 7–8 klasių mokiniai dalyvaudami „Ortografijos estafetėje“ tobulino komunikavimo, iniciatyvumo ir kūrybingumo bei pažinimo kompetencijas, o 10 kl. mokinių grupės, kurdamos istorijos skirtingo stiliaus tęsinius, tobulino kūrybingumo kompetenciją. 9-okai, vienai dienai pakeitę lietuvių kabos mokytoją, taip pat kūrė istorijas. 11–12 klasių mokiniai, „apsiginklavę” fotografuojančiais aparatais, pasiskirstę į grupes ir pasirinkę temas („Raguvos žmonės“, „Raguvos verslas“, „Keliai, vedantys į Raguvą“, „Transportas Raguvoje“ ir t. t.) tobulino meninę ir estetinę, pasitikėjimo savimi, komunikacijos bei karjeros kompetencijas. Įgyta patirtis labai naudinga ugdymo karjerai skirtose klasės valandėlėse analizuojant profesinius polinkius ir interesus.
Menų, technologijų ir kūno kultūros mokslų metodinė grupės mokytojai su mokiniais diskutavo apie olimpines žaidynes, per linksmuosius ir judriuosius žaidimus mokė sveikos gyvensenos. Patys vyriausieji mokiniai lankėsi drožėjo Arūno Jodzevičiaus sodyboje, kur apžiūrėjo menininko medžio skulptūras ir tapybos darbus. Pasiklausę pasakojimo apie kūrybą, pirmuosius bandymus, mokiniai patys pabandė dirbti su kaltu. Maisto atsargų atpažinimo ir sandėliavimo gudrybių mokėsi septintokai ir aštuntokai. Neformalios technologijų pamokos metu mokiniai buvo supažindinti su 7 kultūriniais augalais: grūdinėmis kultūromis – miežiais, rugiais, kviečiais, grikiais, avižomis, ankštine kultūra – žirniais, taip pat pluoštiniu augalu – kanapėmis. Mokiniai turėjo užduotį: sužinoti, kaip nesveriant didelio tūrio aruodo, sklidino tam tikrų grūdų, išmatuoti tų grūdų masę. Užduočiai atlikti bėrė po litrą kultūrų į atskirus maišelius, svėrė juos miestelio parduotuvėse, išmatavo ir apskaičiavo aruodų (patalpų) tūrius. Mokiniai taip pat nustatė, kokia kultūra yra energiškai naudingiausia (pagal tūrį), t. y. kurios augalinės kultūros litras turi daugiausia kilokalorijų.
Socialinių mokslų metodinė grupė organizavo orientavimosi artimoje aplinkoje žaidimą „Atpažink, įvardyk, užfiksuok“. Darbas vyko gimnazijoje ir už jos ribų. Mokiniai ieškodami žemėlapyje gamtinių, visuomeninių ir istorinių objektų ugdėsi bendravimo, bendradarbiavimo, pasitikėjimo, pažinimo, iniciatyvumo kompetencijas, mokėsi būti atsakingi, nebijoti susidurti su sunkumais, vertinti save ir savo gebėjimus.
Gamtos ir tiksliųjų mokslų metodinė grupė savo veiklą pavadino „Vasarą prisiminus“. Įsikūrę Teatro menėje mokiniai grupėse kūrė užduotis, jas rūšiavo pagal profilius ir pristatė draugams. Viską vertino „griežta“ mokinių komisija. Buvo daug kūrybos, darbinio bendravimo, šou elementų ir teigiamų emocijų.
Įdomių dalykų vyko pradinių klasių korpuse: mokinukai skaitė, piešė, rašė, kūrė, kino filmus žiūrėjo ir net vaidino. Savo akimis mačiau, kaip pirmokai su mokytoja Sandra ropę rovė. Nemanykite, neapsirikau, nes mokytoja Angelė tą kartą dirbo su kita klase.
Kelios valandos prabėgo nepastebimai, nė vieno nenuvylė. Įdomu buvo stebėti mokinius iš šalies. Džiaugiausi mokinių aktyvumu ir supratingumu.
Prancūzų kalbos mokytoja Vitalija Blebaitė