Švediškas stalas neįprastas, bet naudingas
Mokslo metų pradžioje mokiniai rado naujieną mokyklos valgykloje. Žinoma, prie naujovių reikia laiko priprasti, tad rugsėjo mėnesį buvo šiokia tokia sumaištis. Vis tiktai puikiai sekėsi prisitaikyti ir suprasti, kaip elgtis prie švediško stalo.
Švediško stalo tikslas – ugdyti vaikų sąmoningumą rinktis maistą protingai, sumažinti jo švaistymą. Kaip mums sekėsi ugdyti vaikų sąmoningumą rinktis maistą protingai? Varškės blynai su grikiais, varškės blynai su pomidorais – atrodė, gal ir nieko derinys, kiek neįprastas. Lėkštėje mokslo metų pradžioje mėgavosi erdve viena dešrelė „sasyska“ – vaikų labai mėgiama. Salotos ir daržovės, aišku, vaikams nebuvo labai didelės draugės, bet laikui bėgant atėjo suvokimas, kad tai – sveikas maistas. Turėjome keletą pamokėlių, kurios padėjo vaikams suprasti daržovių naudą, kaip jas derinti su kitais produktais. Ir, atrodo, pavyko! Be to, šiandien vaikai įsideda į lėkštę maisto tiek, kiek suvalgys ir nesijaus alkani. Aišku, visko būna, ypač tiems vaikams, kurie valgo tik tą, ko norisi, o ne kas sveika, tačiau mažais žingsneliais mokomės ir judame į priekį.
Kaip sekėsi sumažinti maisto švaistymą? Pasitarus su virtuvės šeimininkutėmis, atrodo, kad išmetamo maisto kiekis sumažėjo perpus. Juk vaikai turi galimybę rinktis, ką valgys. Kadangi visi esame skirtingi, vienus patiekalus mėgstame labiau, kitus mažiau, kai ko galbūt nevalgome, todėl į lėkštę dedame tai, kas arčiau širdies, todėl pavyksta sumažinti išmetamo maisto kiekį.
Taip pat labai džiaugiamės, kad vaikai šiais mokslo metais, pradėjo valgyti žymiai daugiau vaisių: obuolių, mandarinų, kriaušių.
Tai gi galima daryti išvadą, kad švediškas stalas pasiteisino. Vaikai ugdosi gebėjimą pasirinkti maistą protingai, o nuo pasirinkimų priklauso išmetamo maisto kiekis.
Dėkojame virtuvės „šefėms“ už šiltą, skanų, o svarbiausia – maistingą meniu kiekvieną dieną!