Įspūdžiai iš mokymų
2015–2016 m. m. jau penktą kartą Švietimo ir mokslo ministerija ir Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras organizavo apžiūrą-konkursą, skirtą geriausiai savo edukacines erdves tvarkančioms ikimokyklinio, bendrojo ugdymo mokykloms, profesinio mokymo įstaigoms ir neformaliojo vaikų švietimo mokykloms išrinkti.
Apžiūra-konkursas vyko dviem etapais: I etapas – savivaldybių lygmeniu, II etapas – nacionaliniu lygmeniu. Savivaldybių komisijos apžiūros-konkurso nacionaliniam etapui pristatė 60 mokyklų. Nacionalinė vertinimo komisija, apsilankiusi ir apžiūrėjusi II konkurso etapui pateiktas geriausiai tvarkomas mokyklų edukacines erdves, išrinko 2016 m. nugalėtojus. Į nugalėtojų sąrašą pateko ir Raguvos gimnazija.
Nugalėtojams rugsėjo 20–25 dienomis buvo organizuoti mokymai „Lietuvos ugdymo įstaigų edukacinių erdvių kokybės gerinimo prielaidos, remiantis Austrijos visuomenės švietimo institucijų ir viešųjų edukacinių erdvių patirtimi.“ Mokymus koordinavo Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro Gamtinio ir ekologinio ugdymo skyriaus metodininkė Stasė Mameniškienė ir Vilniaus miesto aplinkos apsaugos poskyrio vyriausioji specialistė Ona Motiejūnaitė.
Pirmąją dieną visi keliautojai susipažino ir pristatė savo ugdymo įstaigų edukacines erdves. Almantas Kulbis, Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro Gamtinio ir ekologinio ugdymo skyriaus vedėjas, bei Aušra Birietienė, Švietimo ir mokslo ministerijos Mokymosi visą gyvenimą departamento Neformalaus švietimo skyriaus vyriausioji specialistė, apibendrino šių metų apžiūros-konkurso rezultatus, minėjo, kad bus tobulinami vertinimo kriterijai.
Atvykę į Vieną aplankėme mokyklinį sodą Kargan. 6 hektarų sode išdėstyti įvairūs teminiai sodeliai: Viduramžių žolynų sodelis, V. Šekspyro sodas, Paracelso sodelis (auginami augalai, skirti gydymui), J. V. Gėtės sodas (skirtas ginkmedžiui, kurį minėjo savo kūriniuose).
Hirštėteno gėlių sode sukurtas originalus skirtingų teminių sodų parkas. Jame keliaujama įvairių šalių sodų takais (Meksikos, Indijos, Kinijos), susipažįstama su pasaulio gyvūnija, augmenija, architektūra.
Didžiausią įspūdį paliko sodai įdomiais pavadinimais: „Pirmykštis pasaulis“, „Provanso sodas“, „Spygliuočių sodas“, juose nedideliuose žemės plotuose sukomponuoti augalai.
Keliaudami UNESCO saugomu Vachau slėnio regionu susipažinome su vijokliniais augalais, lianomis, vynmedžiais, jų veislėmis ir galimu jų panaudojimu želdynuose.
Lankėmės Klintinių Alpių nacionaliniame parke. Jame stebėjome alpinariumus, keliavome alpine pieva, stebėjome augalus, kurie tiktų augti lietuviškuose alpinariumuose. Pasirodo, daugumą augalų mes jau auginame savo darželiuose arba kambariuose.
Pritrenkiantis vaizdas – Kamptalio sodas su tvenkiniais, skirtas šeimai. Jame jau sukurta 40 teminių sodų. Kuriant sodus siekiama, kad juose derėtų visi 4 elemetai – oras, žemė, vanduo ir ugnis. Viliojo didžiausia žolinių augalų spiralė (auga 400 rūšių 4000 augalų), sodai po medžiu, vaivorykštės sodas, daržovių, drugelių sodai ir nuotykių sodas vaikams.
Parsivežiau puokštę idėjų, kurias visi kartu bandysime įgyvendinti gimnazijos teritorijoje.
Mokymai dar nesibaigė – lapkričio 9 d. vyksime į tarptautinę konferenciją Vilniuje.
Dėkoju gimnazijos direktorei už idėjas, mokytojams, mokiniams ir aptarnaujančiam personalui už kantrybę jas įgyvendinant. Tik veikdami kartu galime daug pasiekti.
Mokymuose dalyvavusi Raguvos gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Aurelija Petrauskienė.